Betaling

Pindsvinevennerne i Danmark modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Pindsvinevennerne i Danmark krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Levering

Pindsvinevennerne i Danmark prøver at afsende de bestilte varer indenfor 3-5 hverdage. Da arbejdet med pakning og forsendelse udføres af en frivillig, kan der i travle perioder gå lidt længere. Varen sendes med GLS. Der pålægges et fragtgebyr på fra 40 kr alt efter pakkens vægt.

Køber du kun et medlemskab via shoppen, betaler du ingen gebyrer eller fragt. Køber du et medlemskab sammen med varer, betaler du fragt for varerne.

Fuld tilfredshed eller pengene tilbage

Pindsvinevennerne i Danmark tilstræber, efter bedste evne at få tilfredse kunder. Lever varerne af en eller anden grund ikke op til dine forventninger, får du pengene tilbage, eller vi ombytter til andre varer efter dit ønske. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Pindsvinevennerne i Danmark indenfor 2 dage efter modtagelsen. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Pindsvinevennerne i Danmark returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Pindsvinevennerne i Danmark, Webshop
Harekærgårdsvej 7
4070 Kirke Hyllinge
Mail: shop@pindsvin.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid til betalingsmiddel, som betalingen kom fra.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages, derefter 14 dag til at sende det retur.  Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Varen skal være ubrugt. En vare er brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik.
Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Beskadigede varer

Ved reklamation for modtagelse af pakker der er gået itu, skal man inden 5 dage klage til GLS. Det gøres igennem deres hjemmeside https://gls-group.eu/DK/da/kundeservice-privat